Середа, 05.08.2020, 13:31
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Календарне планування [3]
Розробки уроків [1]
6 клас [1]
7 клас [1]
8 клас [1]
9 клас [1]
10 клас [1]
11 клас [2]
Вхід на сайт
Пошук
Сайт вчителя біології Доценко Юлії Владіславівни
Головна » Статті » 6 клас

Утворення нових клітин. Ріст клітин.

Урок ____________                    6 клас                               біологія          Дата_____________

 Утворення нових клітин. Ріст клітин.

 Мета.

Освітня. Розширити знанняучнів про клітину рослин та процеси, які в них відбуваються, зосередивши увагу на утворенні нових клітин та їх рості;розкрити поняття «хромосоми», «спадковий матеріал», «ліпіди».

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні процеси на прикладі розмноження клітин та їхньому рості, розвивати уміння робити відповідні висновки і узагальнення.

Виховна. Виховувати почуття гордості за наукові досягнення вчених у вивченні важливих процесів, що відбуваються в клітині.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетична. 

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно - рецептивні:

а) словесний:  розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та  мислення, одержання з посібників нових знань.

2.Репродуктивний. 

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4.Візуальний: схематичні малюнки.

5. Інтерактивні: 2-4-разом, акваріум, аналіз ситуації, мікрофон.

6. Когнітивні: метод фактів, метод символічного бачення.

7. Креативні: метод образної картинки. .

8.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв язки: література, природознавство, історія.

Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, динамічний посібник «Клітина», м\м дошка.

Основні поняття та терміни: ядро, ядерце, ядерний сік, хромосоми, спадкова інформація, 

ХІД УРОКУ

 І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. 

Повторення знань про транспорт речовин у клітині, заповнивши декілька схем на дошці.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Ми повинні з’ясувати досить важливе запитання:

-Чи є в клітині центр діяльності? 

-Як забезпечується точна передача спадкового матеріалу від материнської клітини дочірнім? 

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Клітини як одноклітинних, так і багатоклітинних організмів виявляють такі властивості живого: вони ростуть, розвиваються й розмножуються.

Крім усіх вивчених структур клітини, у ній є головна складова частина – ядро. Воно оточене власною оболонкою, що забезпечує транспорт певних речовин з ядра в цитоплазму клітини й навпаки. Внутрішнє середовище – ядерний сік. До складу ядра входять структури з білків і ДНК, які під час поділу клітини ущільнюються в хромосоми.

Хромосоми – щільні структури, які можна помітити лише під час поділу клітини. До складу хромосом входять молекули ДНК, які зберігають спадкову інформацію організму.

Одними з основних ознак живих організмів та їхніх клітин -  здатність до росту і розмноження. Всі клітини ростуть і доростаючи до певного стану вони починають ділитися. Поділ клітин – досить складний процес. (робота на електронній дошці: поділ клітини).

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Розглянути етапи поділу клітини.

Основні функції ядра: збереження спадкової інформації та регуляція життєвих процесів у клітині. Насамперед ядро регулює процеси утворення білків.

Під час поділу клітини зазвичай утворюються дві дочірні, які є точною копією материнської.

Здатність клітин до розмноження забезпечує безперервність існування життя на нашій планеті.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Розміри клітин збільшуються завдяки: 

а) росту; б) розмноженню.

2. Безперервність життя на Землі забезпечується: 

а) ростом клітин; б) розмноженням клітин; в) обміном речовин;       г) подразливістю клітин.

3. Установіть послідовність поділу клітин: а) утворення двох дочірніх клітин;

б) розміщення хромосом посередині клітини; в) розходження частин хромосом до різних кінців клітини; г) ущільнення хромосом;           д) поділ цитоплазми материнської клітини.

4. Установіть відповідність між органелами рослинної клітини та їхніми функціями (одна зайва).

А ядро

Б рибосоми

В хлоропласти

Г вакуолі з клітинним соком

1 фотосинтез

2 зберігання поживних речовин

3 захист від впливів зовнішнього середовища

4 участь в утворенні білків

5 місцезнаходження хромосом

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання

Категорія: 6 клас | Додав: Yuliakz (02.11.2016)
Переглядів: 469 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
uCozCopyright MyCorp © 2020